سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمول محاسبه مهریه زن بعد از فوت شوهر

برای محاسبه مهریه زن، باید از شاخص قیمت سالانه بانک مرکزی در سال قبل از مطالبه مهریه و شاخص قیمت سالانه بانک مرکزی در سال وقوع عقد استفاده کرده و این دو را تقسیم کرد. و عدد حاصل از تقسیم باید در مبلغ مهریه ضرب شود. که در نهایت مبلغ مهریه به دست می آید. مطابق با فرمول محاسبه مهریه زن، بعد از فوت شوهر دانستن برخی نکات ضروری است از جمله :

  • تعیین مبلغ مهریه : مبلغ مهریه باید قبل از فوت شوهر تعیین شده باشد و باید از توافقات قبلی بین زن و شوهر یا تصمیم دادگاه برخوردار باشد.
  • شاخص قیمت سالانه بانک مرکزی: این شاخص به عنوان یک نشانگر از تغییرات نرخ افزایش قیمت‌ها در اقتصاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص بانک مرکزی ایران طی هر سال به روزرسانی می‌شود و می‌توانید آن را از وبسایت رسمی بانک مرکزی یا منابع معتبر دیگر به دست آورید.
  • تاریخ وقوع عقد: این تاریخ نقطه مرجع برای محاسبه مهریه جدید است و بر اساس آن شاخص قیمت سالانه بانک مرکزی در سال وقوع عقد باید استخراج شود.
  • تاریخ قبل از مطالبه مهریه: این تاریخ مرجع برای محاسبه مهریه جدید است و بر اساس آن شاخص قیمت سالانه بانک مرکزی در سال قبل از مطالبه مهریه باید استخراج شود.
  • تاریخ فوت شوهر: بعد از فوت شوهر، نحوه محاسبه مهریه مانند محاسبه مهریه زن قبل از فوت شوهر است، با این تفاوت که تاریخ فوت مبنای محاسبه مهریه می‌شود و براساس نرخ روز نیست.

فرمول محاسبه مهریه زن بعد از فوت شوهر

 

سلام به دوستان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  شرایط مهریه زن بعد از فوت شوهر چگونه است با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید